برگزاری کارگاه آموزشی «تماشای آسمان از دریچه کتاب صورالکواکب» در موزه رضا عباسی

به مناسبت هفته جهانی کودک، موزه رضاعباسی کارگاهی با عنوان «تماشای آسمان از دریچه کتاب صورالکواکب» با هدف آشنایی کودکان با دانش نجوم، تاریخ، هنر و نقش نسخ خطی در علم نجوم برگزار کرد.

به گزارش میراث آریا، به مناسبت هفته جهانی کودک، کارگاه آموزشی ویژه‌ای با عنوان «تماشای آسمان از دریچه کتاب صورالکواکب» در موزه رضاعباسی برگزار شد. 

این کارگاه که با رویکرد آموزش بین رشته‌ای برای کودکان طراحی شده بود، تلاش کرد تا کودکان را به صورت همزمان با مباحثی از جمله دانش نجوم، تاریخ و هنر آشنا کند و در کنار آن به تقویت خلاقیت و تفکر آنان بپردازد.

در این برنامه، نسخه خطی ارزشمند «صورالکواکب» اثر عبدالرحمن صوفی که در موزه رضاعباسی نگهداری می‌شود، به عنوان منبع آموزشی اصلی مورد استفاده قرار گرفت.

کودکان ابتدا از موزه بازدید هدفمندی انجام دادند و با اشیای ارزشمند و بخش‌های مختلف موزه آشنا شدند و در ادامه، به طور ویژه به نسخه خطی صورالکواکب پرداخته شد و اطلاعات مربوط به آن از طریق نمایش اسلاید و عکس به کودکان ارائه شد.

این کارگاه با هدف برقراری ارتباط میان دانش نجوم رصدی امروز و دانسته‌های گذشته طراحی شده بود تا کودکان بتوانند از یک سو با تاریخچه نجوم و دانش بومی آشنا شوند و از سوی دیگر به پرورش تخیل و خلاقیت خود بپردازند. این نوع آموزش‌ها در فضای موزه می‌تواند تأثیرات مثبت و ماندگاری بر رشد فکری و هنری کودکان داشته باشد.

انتهای پیام/

کد خبر 1403071701293
دبیر مرضیه امیری

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha